چگونه در مروگر فایر فاکس تم بسازید

چگونه در مروگر فایر فاکس تم بسازید

چگونه در مروگر فایر فاکس تم بسازید

1

شما در مرورگر فایر فاکس می توانید تم شخصی بسازید. اگر دوست دارید از برنامه های کاربردی قالب دهی و ساخت تم استفاده کنید هیچ برنامه ای بهتر از برنامه ای درون مرورگر فایر فاکس وجود ندارد. ما در وایرناب به شما چگونگی ساخت تم در مرورگر  فایر فاکس را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

ساخت تم خیلی سخت نیست – همه شما می توانید با پیدا کردن یک تصویر پس زمینه و کراپ یا تغییر اندازه صحیح عکس تم بسازید. اگر شما از کاربران گوگل کروم هستید می توانید به صفحه چگونه در گوگل کروم به راحتی تم بسازید در وایرناب مراجعه کنید و تم سفارشی خود را برای گوگل کروم بسازید.

تصاویر خود را آماده کنید

در فایر فاکس می توانید با دو عکس تم بسازید. یک تصویر هدر که همیشه در بالای پنجره فایرفاکس نمایش داده میشود، و یک تصویر دیگر که این بار پشت نوارهای بالای صفحه نمایش و پایین پنجره نمایش داده میشود.  در نسخه های اخیر فایرفاکس نوار add-ons حذف شده است مگر اینکه برای باز گرداندن ان بعضی از ابزار های گسترش فایر فاکس را نصب کنید. اگر بخواهید که فقط تصویر پایین را ببینید زمانی که شما کلیدهای Ctrl + F را استفاده می کنید نوار پایین را مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده گالری تم های فایر فاکس به لینک داده شده مراجعه کنید.

اول از همه، یک تصویر خوب پیدا کنید، به دنبال تصویری برای استفاده در بالای نوار ابزار خود باشید. موزیلا advises که ” تصاویر لطیف، دارای بهترین کنتراست های کاربردی را دارد. و بسیاری از تصاویر دقیق با مرورگر UI به رقابت خواهند پرداخت.” گوشه بالا سمت راست نیز جالب ترین تصویر را باید داشته باشد، چون گوشه بالا سمت راست تصویر همیشه در مرورگر شما نمایش داده می شود. همانطور که شما به تغییر اندازه پنجره مرورگر خود می کنید، از سمت چپ تصویر تغییر میکند.

مشخصات تصویر دقیق مورد نیاز عبارتند از:

Header Image  یا تصویر سربرگ: ۳۰۰۰ پیکسل در عرض X 200 پیکسل طول، PNG یا JPG فرمت، ۳۰۰ KB حداکثر اندازه فایل زیپ

Footer Image  یا پاورقی تصویر: ۳۰۰۰ پیکسل در عرض × ۱۰۰ پیکسل طول، PNG یا JPG فرمت، ۳۰۰ KB حداکثر اندازه فایل زیپ

برای شروع شما حداقل یک تصویر ۳۰۰۰ پیکسل می خواهید. با یک تصویر به اندازه کافی بزرگ، می توانید کراپ و یا تغییر اندازه تصویر مورد نظرتون، تم خود را بسازید. بسیاری از ویرایشگرهای عکس دسکتاپ (مانند ویرایشگر بسیار خوب Paint.NET ) می تواند این کار را به عنوان ویرایشگر عکس آنلاین (مانند ویرایشگر مناسب Pixlr Editor) برای شما انجام دهند.

به عنوان مثال، در Pixlr، شما می خواهید تصویر خود را باز کنید، از ابزار مستطیلی ” اندازه ثابتی” را از کادر انتخاب کنید، و عرض ۳۰۰۰ پیکسل و ارتفاع ۲۰۰٫ را وارد کنید. بعد از آن شما می توانید این قسمت از تصویر را انتخاب کنید. (البته، همچنین شما می توانید تصویر خود را قبل از کراپ، تغییر اندازه دهید.)

چگونه در مروگر فایر فاکس تم بسازید

2

بعد از آن شما مراحل – select Image > Crop in Pixlr – را تا پایان انجام دهید تا  یک تصویر به اندازه داده شده ساخته شود. شما هم اکنون می توانید عکس را در کامپیوتر خود ذخیره کنید (File > Save in Pixlr). برای اینکه یک تصویر بالا و پایین صفحه یا پاورقی (Footer) بسازید همین فرآیند گفته شده را انجام دهید، اما مطمئن شوید که اندازه آن تنها ۳۰۰۰ × ۱۰۰ به جای ۳۰۰۰ × ۲۰۰٫ باشد.

چگونه در مروگر فایر فاکس تم بسازید

3

فعال کردن و پیکربندی طرح سفارشی

برای ایجاد یک پوسته سفارشی بدون ارسال آن به وب سایت تم موزیلا، بایستی افزونه رسمی موزیلا به نام Personas Plus extension را نصب کنید. پس از نصب آن مرورگر خود را ریستارت کنید، در نوار ابزار خود با کلیک بر روی آیکون افزونه Personas Plus extension، تنظیمات را انتخاب کنید. و گزینه “Enable custom personas” را فعال کنید و سپس بر روی OK کلیک کنید.

چگونه در مروگر فایر فاکس تم بسازید

4

شما هم اکنون می توانید در نوار ابزار، تم های سفارشی و شخصی سازی با کلیک بر روی آیکون Personas Plus extension بسازید، و ویرایش کنید. این افزونه یک پنجره با یک رابط کاربری ساده برای مشخص کردن متن رنگ تصاویر مورد نظرتان را نمایش میدهد. با استفاده از گزینه های موجود برای فایل هدر تصویر شما که قبلا ایجاد کردین را فهرست می کند و آن را به طور خودکار در نوار ابزار فایرفاکس شما ظاهر می کند.

توجه داشته باشید که تصویر بالا و پایین صفحه اختیاری است – شما واقعا می خواهید فقط ببینید که هنگام استفاده از تم در نوار امروز شما چگونه است. اگر شما یک تصویر پاورقی را انتخاب نکنید، بخش find در پایین صفحه فقط مانند یک بخشی از رابط بدون تم ها نمایش داده میشود.

متن و رنگ مناسب متن نوار ابزار مرورگر و آیکون ها را انتخاب کنید.

چگونه در مروگر فایر فاکس تم بسازید

5

این تم ها با استفاده از فایرفاکس در هر سیستم عاملی  ویندوز، لینوکس یا Mac OS X  قابل اجرا می باشند.

اگر شما می خواهید تم های خود را به افراد دیگر ارسال کنید، بایستی مرورگر فایر فاکس را نصب و گالری تم های فایر فاکس را با استفاده از ایجاد حساب در صفحه Submit a New Theme page  به افراد دیگر معرفی و ارسال کنید.

منبع: howtogeek.com

درباره‌ eagle