نصب مد ویندوز ایکس پی بر روی ویندوز 8

vmware-unity-menu

حتما دلش واسه ویندوز ایکس پی (XP) تنگ شده است. در حالی که مایکروسافت به زودی در سال 2014 پشتیبانی خود را از ویندوز ایکس پی (XP) قطع می کند و هرگز آپدیت های امنیتی برای ویندوز ایکس پی (XP) منتشر نخواهد کرد و خبر بدی برای دوست داران ویندوز ایکس پی (XP) بود .

آیا سیستم شما ویندوز 8 نصب است و دوست دارید فضای ویندوز 8 را به ایکس پی (XP) تبدیل کنید؟ اگر جواب شما  (بله) است .امروز مد ویندوز ایکس پی (XP) برای دوستداران این ویندوز معرفی خواهیم کرد تا بتوانید این مد بر روی ویندوز 8 نصب کنید و لذت ببرید.

این مد ویندوز ایکس پی(XP) برای ویندوز 8 اضافه شده است و مایکروسافت به زودی  پشتیبانی از ویندوز XP قطع می کند و نمی خواهند هر کسی ویندوز ایکس پی استفاده کنند، حتی برنامه مجازی باشد. و شما به راحتی می توانید مد ویندوز XP را در ویندوز 8 راه اندازی کنید.

شما می توانید ویندوز ایکس پی با تقریبا هر برنامه مجازی سازی نصب کنید، اما  یک راه حل که به شما اجازه می دهد ویندوز XP-مد آن ادغام کند مانند دسکتاپ و نوار وظیفه در ویندوز 8 را پوشش می دهد.

چگونه مد ویندوز ایکس پی (XP)  کار می کند؟

مایکروسافت سخت تلاش می کند که این ویژگی به عنوان یک راه برای اجرای برنامه های قدیمی در “حالت ویندوز XP” است اما یکی دیگر از این ویژگی ها نبود سازگاری با ویندوز است. در ویندوز 7، مدویندوز ایکس پی که در واقع کپی کامل از ویندوز ایکس پی سیستم عامل در حال اجرا در کامپیوتر مجازی نرم افزار مجازی سازی مایکروسافت است. برنامه های کاربردی شما را در حالت ویندوز ایکس پی نصب و در برنامه  مجازی سازی ویندوز XP را اجرا می کند.

مایکروسافت یک بالا برده رقبای خود را از جمله کپی طور کامل با مجوز از ویندوز XP، برای ارائه یک تجربه بهتر از نصب ویندوز ایکس پی مجازی و داشتن تمام برنامه های ویندوز ایکس پی قدیمی خود را در پنجره مجازی محدود کند.

مد ویندوز XP بر روی ویندوز 8 در دسترس نیست، اما شما می توانید آن را  به دقت با نرم افزار VMware  تکثیر کنید.شما همچنین می تواند یکی مجازی و یا یکی دیگر از راه حل های برنامه  مجازی استفاده کنید، مانند ویژگی های مجازی سازی بیش از Hyper-V  با ویندوز 8 شامل شده است . با این حال، برنامه VMWare Player  مد ویندوز XP- مانند ویژگی های یکپارچه سازی را ارائه می دهد.شما می توانید کلید های میانبر به طور مستقیم به برنامه های کاربردی ویندوز ایکس پی ایجاد و آیکون نوار وظیفه منحصر به فرد برای هر یک از برنامه های مجازی را ایجاد کنید.

ویندوز 8 نسخه مجاز از ویندوز ایکس پی را شامل نمی شود،و شما یک کپی از ویندوز ایکس پی نیاز به تنظیمات است . اگر شما یک ویندوز ایکس پی دیسک های شما قدیمی هستند آن را انجام خواهد داد. برنامه VMWare Player کاملا رایگان است.بر خلاف مد ویندوز XP، که فقط برای حرفه ای، نسخه نهایی و سازمانی نسخه از ویندوز 7 در دسترس بود، شما می توانید در هر نسخه از ویندوز 8 تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که VMware Player تنها برای کاربران خانگی رایگان است،  شما ممکن است برای استفاده از مجازی یا ارتقاء حرفه ای VMware پول پرداخت کرد و اگر شما  مد ویندوز ایکس پی برای مقاصد تجاری نیاز دارید.

راه اندازی ویندوز مد ویندوز ایکس پی (XP) باVMware Player

ابتدا VMware Player را دانلود و نصب کنید و سپس اجرا کنید و یک مجازی سازی جدید را ایجاد کنید. گزینه Installer disc image file (iso) را انتخاب و دکمه Next را کلیک کنید.

create-new-virtual-machineproduct key، نام کاربری، رمز عبور، و اطلاعات دیگر را وارد کنید. برنامه VMWare Player به طور خودکار در ویندوز XP در داخل مجازی سازی نصب می شود، فقط صبر کنید که این فرایند کامل شود- نرم افزار VMware در همه جای ویندوز  پخش خواهد شد ، از جمله نصب VMWARE ابزارهای بسته بندی را قادر می سازد که ویژگی های یکپارچه سازی دسکتاپ، اداره کند.

install-windows-xp-on-windows-8یکپارچه سازی ویندوز ایکس پی با ویندوز 8

برای ویندوز ایکس پی سیستم خود را  با سیستم عامل ویندوز  یکپارچه سازی کنید 8، با کلیک بر روی منوی Player در VMware Playerو Unity را انتخاب کنید. این  قادر می سازد یک مد خاص که در آن برنامه های کاربردی ویندوز XP خود را بر روی ویندوز 8 دسکتاپ شما اجرا شود.

enable-unity-modeهر برنامه هایی که در حال اجرا  مد Unity  قادر می سازد بر روی ویندوز 8 دسکتاپ خود را با آیکون های خود را بر روی نوار وظیفه ویندوز 8 ظاهر شود.

vmare-player-windows-xp-modeبرای راه اندازی برنامه های در حال اجرا در مد ویندوز ایکس پی ، در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش و از منو VMware برای راه اندازی برنامه های کاربردی از ویندوز ایکس پی سیستم استفاده کنید.که بر روی ویندوز 8 دسکتاپ شما بیش از حد ظاهر می شود، .

vmware-unity-menuبرای ایجاد لینک های مستقیم در برنامه های کاربردی، در یکی از برنامه ها راست کلیک کنید و Create Shortcut on Desktop را کلیک کنید و یک میانبر شما می توانید با کلیک مستقیم برنامه اچرا کنید.

vmware-create-shortcut-on-desktopدر هر زمان، شما می توانید ویندوز ایکس پی منوها  کلیک کنید و Unity خروج را انتخاب کنید برای غیر فعال کردن حالت Unity و می توانید برنامه های ویندوز ایکس پی خود را به یک پنجره مجازی محدود کنید.

برنامه VMWare Player به طور خودکار مجموعه کشیدن و رها کردن و ادغام کپی و چسباندن را دارد، و قادر خواهید بود به استفاده از برنامه های کاربردی بسیار شبیه  در داخل ویندوز 8  اجرا کند. برنامه های  حال اجرا در ویندوز 8، به طوری که دسترسی به هر فایل در ویندوز 8 شما ندارد. شما ممکن است بخواهید یک پوشه از پنجره تنظیمات  مجازی به اشتراک بگذارید، و شما می توانید به اشتراک گذاری فایل ها بین شما ویندوز 8  و برنامه های کاربردی ویندوز ایکس پی را انجام دهید.

vmwater-player-shared-foldersاین برای مایکروسافت که چنین ویژگی از ویندوز 8 حذف شده است شرم آور است، اما چرا اینکارو کردند. مایکروسافت دیگرنمی خواهد به پشتیبانی از ویندوز XP ادامه دهد، نه حتی در یک برنامه مجازی است. مد ویندوز XP یکی از ویژگی های کسب و کار برای مشتریان ویندوز XP  ارتقا دادند احساس اعتماد به نفس می کند- آنها می توانند در ویندوز7 ارتقا دهد و احساس اعتماد به نفس کند، دانستن  هر برنامه ای که مشکلات را تجربه می کند فقط می تواند در مد ویندوز XP اجرا کند.

 مد ویندوز ایکس پی  برای همیشه وجود دارد – مایکروسافت می خواهد کسب و کار برای  برنامه های خود ارتقا دهد و اطمینان حاصل شود که  کار بر روی نسخه های جدیدتر ویندوز به جای بسته بر روی ویندوز XP برای همیشه برای همیشه ادامه می دهد. این ایده خوبی است برای ارتقاء  برنامه های کاربردی که بر روی نسخه های مدرن ویندوز کار می کنند و در یک برنامه ویندوز XP مجازی بستگی ندارد، اما برنامه های مجازی سازی دیگر برای ارائه یک گزینه های failsafe حتی در حالی که مایکروسافت  مد ویندوز ایکس پی ادامه خواهد داد.

دانلود برنامه VMware Player از سایت اصلی سازنده

منبع:howtogeek

درباره‌ رایموند

۱۰ نظر

  1. چجوری ویندوز اکس پی نصب کنم
    یک مجازی سازی جدید را ایجاد کنید. گزینه Installer disc image file (iso) را انتخاب و دکمه Next را کلیک کنید.
    من توی این مرحله موندم

    آدرس فایل با پسوند iso میخواد من آدرس یه پوشه دادم منتها باید داخل پوشه فایل iso باشه تا گزینه open بشه زد

  2. سلامومن ویندوز اکس پی رو نصب میکنم اما وقتی unity رو میزنم ارور میده
    the guest operating systems resolution cannot be changed
    میشه لطفا راهنمایی کنید :((

  3. سلام
    لینک دانلود، خرابه!

  4. متن جمله بندی سختی داره سعی کنید به فارسی روان بنویسید جمله رو بی خودی طولانی نکنید

  5. salam.man nasb kardam vali unity nemisheeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!! in eroro mide ” the guest operatin does not have VMware tools installede

    • باسلام…این ارورر نشون میده باید افزونه های vmware را نصب کنید تا unity کنه…
      ببین این ارورر چه افزونه ای میخواد نصب کنید…
      موفق باشید :)
      رایموند

  6. تشکر از آموزش خوبتون مخصوصا تصاویر گویای هرچه بیشتر توضیحات بود

    • بازم ممنون از شما که همیشه به سایتم سر می زنی…مشکلم اینه نویسنده ندارم و خودم تنها سایتم آپ می کنم و برای همین سایت دیر آپ میشه…باتشکر
      رایموند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*