مناسب ترین روش استفاده از دسته ها و برچسب ها

مناسب ترین روش استفاده از دسته ها و برچسب ها

مناسب ترین روش استفاده از دسته ها و برچسب ها

انتخاب دسته و برچسب مناسب یکی از مهمترین اصول سایت داری است که در ادامه نحوه ی انتخاب دسته و برچسب مناسب را توضیح خواهیم داد،  مناسب همه ی ما هر مدل سایتی که داشته باشیم حتما برای اون محتوا تهیه میکنیم و نوشته هایی رو ثبت میکنیم.زمانی که نوشته ای رو در وردپرس ایجاد میکنیم تمایل داریم به سرعت بر روی دکمه ی انتشار کلیک کنیم اما موضوع اینه که یه چیزایی رو فراموش کردیم…!

وایرناب : نگران نباشید! وردپرس به شما یادآوری میکنه که باید دسته ای رو قبل از انتشار مطلب انتخاب کنید. و مورد دیگه ای که به شما یادآوری میکنه، اضافه کردن برچسب های خوب هستش. اما زمانی که هیچ کدام از طبقه بندی ها با عنوان نوشته ی شما جور نیست و شما درباره انتخاب برچسب ها مطمئن نیستید باید چه کنید؟! یعنی باید از گزینه ی متفرقه استفاده کنیم ؟!
استفاده از برچسب های درست همیشه میتونه روی سئوی سایت خیلی موثر باشه در واقع میتونم بگم ایجاد دسته ها و برچسب ها اسکلت سایت وردپرسی شما رو درست میکنند. که این مورد برای خوانندگان و موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیته.

چرا دسته و برچسب برای سایت ها مهمه ؟

اولین سایت های آنلاین مربوط به نوشته های روزانه و یا حالت خبری داشتند. روش های معمول برای چنین سایت هایی تا چندین سال خوبه اما بالاخره یک روزی به علت نداشتن برچسب های مناسب از بین رفتند و هیچ اثری از اونها در اینترنت به چشم نمیخوره چون ساختار محتوایی خودشون رو به نمایش نگذاشتند.
به همین خاطر دسته ها و برچسب ها در وردپرس به وجود اومدند و سایر وبلاگ نویسان روز به روز اونها رو به صورت معمول و یا با استفاده از افزونه ها و کدها گسترش دادن تا اهمیت ویژه ی اونها رو به همه ثابت کنند.دسته ها و برچسب ها نه تنها به خوانندگان سایت کمک بزرگی میکنند بلکه خوانندگان و کاربران شما رو در سایت نگه میدارند!یعنی بازدیدکنندگان شما یه جور وابستگی به سایت شما پیدا میکنند.

مزیت سئو در دسته ها و برچسب ها

همونطور که گفتم به کار بردن دسته های درست و برچسب های به جا به سئوی سایت کمک بزرگی میکنه!
در گام اول، تمامی لینک های داخلی سایت رو پیدا میکنه و تمامی لینک ها رو از هم جداسازی میکنه. اگه شما نوشته های عمومی زیادی دارید که لینک های زیادی رو در برمیگیرند و از دسته های استاندارد و برچسب های مناسب استفاده کنید، مطمئن باشید رتبه ی سایت خودتون رو در موتور جستجو خیلی افزایش میدید.

تفاوت دسته ها و برچسب ها

استفاده از دسته و برچسب مزیت های یکسانی نیز داره، راه های شبیه به هم دارند که در داشبورد وردپرسی مشخص میشه.مثلا بعضی وقتا برای انتخاب عنوان مناسب نوشته ای دچار مشکل میشید! اینجاست که هم برچسب ها و هم دسته ها میتونن شما رو کمک کنند تا عنوان خوبی رو انتخاب کنید.
تفاوت هایی هم بین این دو گروه وجود داره که دونستنش میتونه خیلی بهتون کمک کنه!
دسته ها شبیه به بخش های یک کتاب کار میکنند: محتوای تمامی کتاب ها به صورت فصل بندی سازماندهی میشه. تمامی عناوین فصل ها با هم به عنوان اصلی کتاب کمک میکنه. اگه نویسنده یا ویراستار کتاب تصمیم به ویرایش، اضافه کردن یا حذف بخشی بگیره، این یک تغییر خیلی بزرگ در ساختار کتاب محسوب میشه.
برچسب مثل شاخص کتاب میمونه. شاخص ها دارای لیست بزرگی از عناوین تخصصی یک کتاب هستند. اگر عنوانی به صورت شاخص قرار بگیره، ممکنه ناحیه ی گسترده ای از کتاب رو پوشش بده. شاخص کتاب گسترده تر از جداول محتوایی و افزودن و حذف اونهاست.

چطور از دسته ها و برچسب ها استفاده کنیم؟

حالا که در مورد اهداف این دو گروه صحبت کردیم باید ببینیم چطوری به صورت بهینه میتونیم از اونها استفاده کنیم؟

دسته ها

۱- عنوان رو با دقت بیشتری انتخاب کنیم و در نظر داشته باشیم که انتظار ما از خواننده و محتوا چی هست. میتونیم بعدها هم دسته ای اضافه کنیم اما یکم سازماندهی کردنش سخت میشه. اگه انتخاب دسته ها برامون در مرحله ی اول سخته باید سعی کنیم از طوفان فکردی استفاده کنیم تا بتونیم عناوین بهتری برای دسته ها استفاده کنیم.

۲- دسته هایی رو انتخاب کنیم که تمامی پست هامون رو در بر بگیره. چون وردپرس نیاز به انتخاب اونها قبل از انتشار داره.

۳- یادمون باشه فقط از دسته های اصلی برای مطالب استفاده نکنیم و دسته ها رو به صورت زیر مجموعه ی دسته های بزرگتر هم طبقه بندی کنیم.

۴- از تعداد زیادی دسته استفاده نکنیم. خب این تعداد باید چقدر باشه؟
متاسفانه پاسخ مناسبی برای این موضوع وجود نداره. این موضوع بستگی به محتوا داره. شما باید با توجه به نیاز اینکار رو انجام بدید.

برچسب ها

مناسب ترین روش استفاده از دسته ها و برچسب ها

۱- از کتابخانه ی برچسب ها استفاده کنید. یک برچسب احتیاجی به خلاصه ای از کل نوشته نداره و فقط میتونه بخشی از اون رو توضیح بده.

۲- استفاده از برچسب های جالب!برخلاف دسته ها میتونیم از کلمات منعطفی برای تگ ها استفاده کنیم.

۳- برای یک نوشته فقط از یک برچسب استفاده نکنید! سعی کنید تعداد برچسب های شما مطلوب باشه. نه اونقدر زیاد باشه که هر چیزی رو داخلش بیارید و نه اونقدر کم که از خیلی مسائل چشم پوشی بشه.

۴- از برچسب های تکراری استفاده نکنید! چون باعث شکسته شدن لینک های شما میشه!

مواردی که امروز بهش اشاره شد رو توی ذهنتون ذخیره کنید چون جز مهم ترین قوانین دسته و برچسب در وردپرس به حساب میاد.

درباره‌ farzad