رفع فیلتر مشروط فیسبوک

Facebook Friendly Marketing

محمدرضا آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، به خبرگزاری مهر گفته امکان رفع فیلتر “مشروط” فیسبوک در ایران وجود دارد.

آقای آقامیری گفته: “این موضوع در دراز مدت و با تفکیک محتواهای مجرمانه از محتوای مفید این شبکه اجتماعی توسط نرم افزار فیلترینگ هوشمند امکان پذیر است.”

الزام فیسبوک به تبعیت از قوانین ایران راه دیگری است که آقای آقامیری برای رفع فیلتر فیسبوک در ایران پیشنهاد کرده است.

این عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، که مسئول سانسور اینترنت در ایران است، گفته: “جدای از فعالیت مجرمانه برخی از کاربران که اعتقاد و پایبندی به قوانین نظام ندارند، فیس بوک مجالی را فراهم کرده که می‌توان با استفاده از آن در جهت ترویج دین، بیداری اسلامی و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی قدم‌های مثبتی برداشت.”

او گفته باید “مسائل مستهجن و محتوای خلاف قوانین سیاسی، امنیتی و اجتماعی” سانسور شوند اما به این واسطه “جلوی انتشار محتوای مفید هم گرفته می‌شود” آقای آقامیری همین امر را انگیزه‌ای برای این دانسته که ترتیباتی برای رفع فیلتر فیسبوک اندیشیده شود.

او گفته: “برخی سایت‌های خارجی ملتزم به رعایت قوانین ایران شده‌اند و براین اساس فعالیتشان به نحوی است که محتوای مجرمانه را اشاعه نمی‌دهند براین اساس چنانچه فیسبوک نیز در همین خط مشی حرکت کند و بر رعایت قوانین ایران التزام داشته باشد می توان به رفع فیلتر آن اقدام کرد.”

وی در ادامه افزود: “باید با طراحی نرم افزار و ایجاد سیستم فیلترینگ هوشمند بتوانیم هم از محتوای مجرمانه فیس بوک صرفنظر کرده و آن را محدود کنیم و هم از محتوای مفید آن استفاده کرده و آن را در اختیار کاربران قرار دهیم. تفکیک محتوا در فیس بوک بدون مسدود کردن کل سایت در دراز مدت امکان پذیر است تا بتوان از سیستم فیلترینگ هوشمند برای جلوگیری از نشر و فعالیت محتوای مجرمانه اطمینان کامل حاصل کرد و اشتباهات در آن به حداقل برسد.”

به جز این روش او همچنین پیشنهاد کرده نظام فیلترینگی ایجاد شود که بتواند در عین امکان دسترسی به فیسبوک، بخش‌هایی از آن را که حکومت نمی‌پسندد سانسور کند.
‘صفحات منتسب به نظام’

آقای آقامیری در بخش دیگری از سخنانش گفته که ایجاد صفحه در فیسبوک برای مقام‌های حکومتی “مصداق شکستن حریم خصوصی در فضای مجازی” است و سازندگان این صفحه‌ها، اگر در ایران باشند، قابل شناسایی هستند.

او هشدار داده که حتی کسانی که با استفاده از وی‌پی‌ان فیلتر را دور می‌زنند و به فیسبوک می‌روند برای حکومت قابل شناسایی هستند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران، نیز از امکان رفع فیلتر فیسبوک خبر داده بود.

لطفا  در رفع فیلتر فیس بوک نظر بدید.

درباره‌ رایموند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*