آموزش فعال کردن محافظ های زیبا در اوبونتو(Ubuntu)

ubuntu-desktop-cube4

انواع نرم افزار های محافظ زیبا گرافیتی برای اوبونتو وجود دارد ودر صورت کارنکردن کاربر با اوبونتودر یک زمان قابل تنظیم ، به صورت خودکار برروی صفحه نمایش ، به نمایش در می آیند که کاملاً قابل تنظیم هستند و باعث صرفه جویی در انرژی می شوند . اگر  می خواهید محافظ زیبایی در اوبونتو داشته باشید با ما همراه باشید…

نصب CCSM و پلاگین ها

برای پیکر بندی Compiz به تنظیمات CompizConfig یا CCSM نیاز دارید.همچنین می خواهید پلاگین های اضافی برای Compiz را نصب کنید.

برای نصب CCSM و پلاگین پنجره ترمینال را باز کنید و دستور زیر را وارد و اجرا کنید:

sudo apt-get install compizconfig-settings-manager compiz-plugins-extra

رمز عبور خود را وارد کنید، وقتی از شما خواسته برای تایید Y را تایپ کنید و اوبونتو به طور خودکار نرم افزار یا پلاگین دانلود و نصب می کند.

install-ccsm-on-ubuntu-13.04

استفاده از CCSM

شما هم اکنون می توانید برای تنظیمات  نرم افزار CompizConfig اجرا کرده و با استفاده از آن Compiz را پیکربندی کنید. فقط خط تیره و جستجو برای CCSM یا Compiz برای پیدا کردن و راه اندازی آن باز شود.

CCSM  که  یک ابزار پیشرفته است به ما هشدار می دهد که ما می توانیم با استفاده از آن تنظیمات Compiz بشکند.اگر شما موفق به شکست دسکتاپ Compiz شدید، شما می توانید آن را با تنظیم مجدد به مقادیر پیش فرض خود را تعمیر کنید.

CCSM  یک لیست طولانی از پلاگین های مختلف فراهم می کند.پلاگین های مانند  “Gnome compatibility,” “Copy to texture,”  “PNG” وجود دارد .جالب ترین پلاگین برای پیکربندی دسکتاپ bling تحت دسکتاپ در دسته بندی ها دسته بندی یافت می شود.

compizconfig-settings-manager

برای فعال کردن پلاگین ها یکی از آنها را انتخاب کنید و پلاگین های زیادی از انیمیشن های مختلف به سرعت قابل تنظیم و کلید میانبر وجود دارد و می توانید یکی از آنها انتخاب و فعال کنید.

فعال کردن ویندوز لرزان

کادر پنجرهWobbly Windows را بررسی کرده و پیغام غیرفعال سازی پلاگین Wobbly Windows را ظاهر می شود.

enable-wobbly-windows-in-ubuntu

Enabling wobbly قادر می سازد یک مرورگر وب را متحرک یا لزران کشیده شود و در عکس زیر می ببنید که مرورگر وب متحرک شده است .

ubuntu-wobbly-windows

اگر شما می خواهید برای پلاگین پیکر بندی کنید بر روی نام  Wobbly Windows کلیک کنید و مقدار پیش فرض و مقدار اصطکاک را تغییر دهید.

ubuntu-wobbly-windows-options

استفاده از Desktop Cube

 Desktop Cube  در اوبونتو نیاز به فعال سازی دارد . ابتدا ابزار Appearance  اوبونتو را اجرا و گزینه  Enable Workspaces را تیک بزنید.

enable-workspaces-on-ubuntu-13.04

به استفاده ازDesktop Cube شما بین میزکارهای مجازی، که هر یک از دسکتاپ مجازی خود را به سمت یک مکعب سه بعدی واقع شده است که اثر چرخش مکعب متحرک با استفاده از گزینه چرخش مکعب را فعال کنید.شما پلاگینDesktop Cube  را فعال و غیر فعال کردن آن به طور پیش فرض اجرا کنید.

enable-desktop-cube-on-ubuntu

روی  دکمه General Options را کلیک کنید.

ccsm-general-options

به تب  Desktop Size بروید و مقدار Horizontal Virtual Size را 4 وارد کنید و مقدار Vertical Virtual Size را 1 وارد کنید و مقدار Number of Desktops را 4 وارد کنید.

ccsm-number-of-desktops

با دکمه Ctrl+Alt+Left پنجره ها معکب می کند و دکمه Shift+Ctrl+Alt+Left پنجره ها ی مکعب راست و چپ حرکت می کند و دکمه Ctrl+Alt پنجره مکعبی چرخش می کند.

ubuntu-desktop-cube4

و دیگر پلاگین ها

پلاگین هایی وجود دارد که می تواند برای شما جذاب تر باشد .یک پلاگین شیبه آب وجود دارد که با فشردن دکمه Ctrl+Super و حرکت موس خود یک ناهمواری آب در دسکتاپ خود ایجاد می کند و فضای دسکتاپ را زیبا می کند.با فشردن دکمه Shift+ F9 پلاگین قطرات باران روی دسکتاپ ایجاد می کند و قطرات باران در دسکتاپ خود شروع با باریدن می کند.

compiz-water-effect

شما می توانید بسیاری از افزونه ها در CCSM را پیدا کنید و همچنین می توانید محافظ آتش در صفحه دسکتاپ خود ظاهر سازید .

compiz-fire

بازنشانی Compiz به تنظیمات پیش فرض آن

اگر محافظ دسکتاپ شما خراب شد می توانید به  تنظیمات Compiz اوبونتو پیش فرض را تغییر دهید.

با دکمه های Ctrl + Alt + T برای باز کردن پنجره ترمینال را فشار دهید.میانبر های صفحه کلید این کار حتی اگر دسک تاپ خود را تا حدودی شکسته شده است.

دستور زیر را در terminal وارد کنید و اجرا کنید:

dconf reset -f /org/compiz/

reset-compiz-settings

در سیستم از دسکتاپ اوبونتو،وارد شوید  — Compiz کارکرد باید درست مثل این بود پس از شما اوبونتو نصب شده است.

منبع:howtogeek

درباره‌ رایموند

۲ نظر

  1. salam kheyli khob & karbordi
    chetory to linux zaban farsi biaram ?

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*