سرعت اینترنت چین افسانه‌ای می‌شود

18024_376

چین تصمیم گرفته تا سال ۲۰۲۰ اینترنتی با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه را در اختیار مردم این کشور در شهرهای بزرگ قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی‌سی ورد  دولت چین تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۲۰ سرعت اینترنت در کشور خود را تا یک گیگابایت بر ثانیه افزایش دهد.

این کشور قصد دارد سرعت اینترنت خود در مناطق روستایی را به ۱۲ مگابایت در ثانیه و سرعت اینترنت مناطق شهری را به ۵۰ مگابایت در ثانیه افزایش دهد. بر اساس این برنامه، سرعت اینترنت در شهرهای بزرگ و پیشرفته‏‌تر این کشور به ۱۰۰۰ مگابایت در ثانیه افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، کشور چین بیشترین تعداد کاربر اینترنت در جهان را داراست. در حال حاضر متوسط سرعت اینترنت در این کشور ۷. ۱ مگابایت بر ثانیه است. این در حالی است که در کره جنوبی متوسط سرعت اینترنت ۲. ۱۴ مگابایت بر ثانیه و در ژاپن ۷. ۱۱ مگابایت است. این رقم درباره آمریکا ۶. ۸ مگابایت است.

دولت چین اعلام کرده که  قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ خدمات پهن‏‌باندهای اینترنتی را به خانه بیش از ۴۰۰ میلیون خانواده ببرد. مقامات این کشور همچنین تصمیم گرفته‌‏اند شبکه‏‌های همراه ۳G و ۴G را نیز در دسترس ۸۵ درصد جمعیت خود قرار دهند. در حال حاضر فقط ۲۷ درصد از جمعیت این کشور از شبکه ۳G استفاده می‌‏کنند.

مقامات چین چندی پیش نیز اعلام کرده بودند قصد دارند با اتخاذ سیاست‏‌هایی، صنعت آی تی را در کشور خود گسترش دهند. جلب سرمایه‏‌های بیشتر برای شرکت‏‌های آی تی از جمله راهکارهایی است که برای تحقق این هدف در نظر گرفته‌اند.

درباره‌ رایموند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*