رقیب فیس‌بوک کیست؟

LINE

مشهورترین اپلیکیشن پیغام‌رسان ژاپنی‌ها با نام لاین (Line) قصد دارد با سبقت گرفتن از توئیتر،‌فیس‌بوک و گوگل به اولین سرویس خدمات ارتباطاتی آنلاین در جهان تبدیل شود.

براساس گزارش فاکس نیوز،‌ رئیس اجرایی شرکت لاین در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز گفت می‌خواهد این شرکت را به برترین شرکت اینترنتی جهانی در آسیا و اپلیکیشن لاین را به زبانی مشترک در جهان تبدیل کند.

اپلیکیشن لاین که درحال حاضر 230 میلیون نفر کاربر ماهانه دارد به کاربران امکان می‌دهد تا پیامک، برچسب‌های تصویری و فایل‌های صوتی و تصویری با یکدیگر رد‌و‌بدل کنند و تماس‌های رایگان VoIP (صدا روی IP) داشته باشند.

لاین که از ابتدا به عنوان اپلیکیشنی برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده‌بود، در گوشی‌های بلک‌بری، نوکیا آشا و گوشی‌های ویندوزی نیز مورد استفاده قرار گرفته و حتی برروی مدل‌هایی از لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها نیز دیده می‌شود.

موریکاوا مدیر اجرایی شرکت لاین معتقد است این اپلیکیشن نسبت به فیس‌بوک و توئیتر از مزایایی برخوردار است، برای مثال از ابتدا ویژه اسمارت‌فون‌ها ساخته شده و از این رو شرکت نیازی به ساخت نرم‌افزاری که هم با اسمارت‌فون‌ها و هم با لپ‌تاپ‌ها همخوانی داشته باشد نخواهد داشت.

برچسب‌ها یا استیکرهای این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌روند و شامل تصاویری از شخصیت‌های حقیقی و انیمیشنی هستند. کاربران می‌توانند این برچسب‌ها را به عنوان هدیه خریداری کننداما بسیاری از آنها نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. این برچسب‌ها به حساب کاربری کاربر متصل بوده و می‌توان از آنها در دیگر سکو های اجتماعی استفاده کرد. به گفته لاین،‌کاربران روزانه بیش از یک میلیارد برچسب را ردوبدل می‌کنند.

با این‌همه بخش اصلی درآمد این شرکت از بخش بازی‌های آنلاینی مانند لاین‌پاپ و لاین بابل است که به تازگی در دسته 10 بازی برتر در فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل قرار گرفته‌اند.

درباره‌ رایموند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*