تلاش اسرائیلی‌ها برای اخراج وزرای ایرانی از فیسبوک

Facebook Friendly Marketing

یک سازمان غیردولتی اسرائیلی فیسبوک را به شکایت به خاطر میزبانی از وزرای ایرانی تهدید کرده است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از جروزالم پست، بخش حقوقی سازمانی به نام «شورات هادین» روز دوشنبه فیسبوک را تهدید کرده است که در صورتی که به صورتی فوری و دائمی ارائه خدمات یک سایت اجتماعی به پانزده نفر از وزرای ایرانی را متوقف نکند با پیگرد قانونی مواجه خواهد شد.

در نامه این سازمان به زاکربرگ مدیر فیسبوک و کالین استرچ مسئول حقوقی آن آمده است که دولت و کشور ایران تحت تحریم‌های مختلف دولت ایالات متحده است. به ادعای این سازمان، قوانین متعدد آمریکا، فرمانهای ریاست جمهوری این کشور و مقررات وضع شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، «صادرات کالا، خدمات و تکنولوژی» به دولت یا کشور ایران را منع کرده است.

در نامه این سازمان صهیونیستی آمده است که خدمات ارائه شده به وزرا و مقامات ایرانی ناقض مقررات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی است.

در این نامه آمده است که طبق نظر دیوان عالی ایالات متحده در سال 2010، بعضی مواردی که به ظاهر بی‌ضرر هستند نیز می‌تواند باعث ایجاد مسئولیت و قابل پیگیری باشد. بر طبق نظر دیوان عالی، حتی آموزش شیوه انجام مذاکرات صلح به گروه‌هایی که در فهرست گروه‌های تروریستی هستند نیز می‌تواند باعث ایجاد مسئولیت شود.

در سایه چنین ادعایی، این گروه اسرائیلی، فیسبوک را به جریمه‌های میلیون دلاری به خاطر کمک به تروریسم تهدید کرده است.

نیتسانا دارشان لیتر رئیس این سازمان اسرائیلی گفته است: «اگر فیسبوک فکر می‌کند که فراتر از قانون است، اکنون به آن هشدار داده می‌شود که ممکن است هم به لحاظ مدنی و هم به لحاظ کیفری به خاطر فعالیت مقامات ایرانی در آن مسئول شناخته شود.» وی ادامه داده است که هیچ فرد یا گروهی در ایالات متحده وجود ندارد که ملزم به تبعیت از تحریم‌های ایران نباشد. به نوشته روزنامه اسرائیلی، فیسبوک تاکنون به این نامه واکنشی نشان نداده است.

تابناک

درباره‌ رایموند

۲ نظر

  1. راهی نیست که بریم همه اسرائیلی ها رو نابود کنیم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*